Årsrapport fra Birger Christensen

Artikkelbilde
Square de Luynes med sine eiere Stall Power Girls

Årsrapport 2018

Galoppsesongen 2018 er historie. Hva som huskes best, kommer vel an på øyet som ser. Som i 2017 fikk vi en minneverdig Derbydag. Gleden rundt seieren i Derby til Square de Luynes var stor, og den kvinnelige eiergruppen fikk en merkedag til minneboken.

Vi glemmer heller ikke kampen i Marit Sveaas Minneløp mellom Our Last Summer og Fearless Hunter. Førstnevnte holdt unna og tok også med seg Oslo Cup i suveren stil. Dessuten var det han som satte farge på Stockholm Cup, selv om stjernen Thundering Blue ble for sterk. Når vi er inne på Derbydagen, kan vi ikke unnlate å nevne Niels Petersen og Rafael Schistl. Sistnevnte forklarte med tydelighet at han ville vinne både Derby og Sveaas, og han holdt ord. For første gang hadde Øvrevoll løp på lørdagen før Derbydagen, og det var et vellykket stevne. Før vi går inn på de forskjellige kategoriene, tar vi også med William Buicks store seier i Engelsk Derby med Masar.

Les hele rapporten og finn statistikker og oversikter fra sesongen 2018 i vår årbok, klikk her