Det var ingen som rodde, men Øvrevoll- og Norges-dominansen fortsatte på Bro. Jockeyklubbens Grand Prix, med SEK 500 000 i førstepremie, ble et ganske lett bytte for Lord Of The Moon.
* Niels Petersen trener (overlegen på trenerstatistikken i Sverige, SEK 2 159 940 i innridne penger), Carlos Lopez red prikkfritt og Mme Fernande (Karin Salling) eier 3-åringen som nå har tre av tre. To på Klampenborg og én på Bro. - En utrolig talentfull hest som utvikler seg flott. Er stadig urutinert, men viser hvor bra han er i dag. Det er mye distanse her. Ble egentlig ikke bedt om noe. Har løpshode og flott innstilling, minner om moren Queen Rouge der, sier Niels (intervjues av Hampus Bergström på skjermdumpen under) til ovrevoll.no med kort avstand til søndagens storløpsseier. Dansk Derby er neste, og Niels minner om at Lord Of The Moon også står inne i Norsk Derby.

* Seiersjockey Carlos Lopez (Elina Westrin/Svensk Galopps bilde under sammen med Lord of The Moon og Tor Gunnar Rakke), nå med ni seire på Bro i år, dro også frem superlativer: - Cool horse with a lovely temperament!

* Jan-Erik Neuroths Strike Ten (Nicolaj Stott, Stall Strike) ble toer fra et veldig vrient 14. spor, Charlie Nosto (Nora Hagelund Holm) nummer fem og Nouvelle Fleur (Oliver Wilson) nummer ni. Dermed 276 500 kroner til Jan-Eriks stallhester i dette løpet.
* Sunday Fudge (Søren Jensen/Jules Mobian) vant Cinnamon Stakes, her ble Capitana Bling (Silja Støren/Manuel Martines) tredjehest.
* Per-Anders Gråberg vant to løp og topper nå klart i Sverige med 14 førsteplasser så langt.